Ostatnio na WPzen nie dzieje się zbyt wiele – brak czasu nie pozwala mi na regularne pisanie. Jednak niedługo powinno się to zmienić, a chwilowy zastój spowodował, że lista tematów, które chciałbym poruszyć na blogu, stała się naprawdę długa. Mam też kilka nowych pomysłów, tak więc powinno być interesująco.

Szukasz tanich motywów premium dla WordPressa?
Zajrzyj tutaj!

Jak być może wiesz, WPzen jest patronem medialnym tegorocznego polskiego WordCampa, który odbędzie się w dniach 10-11 września w Gdyni.
W związku z tym chciałbym przybliżyć nieco temat i zachęcić Cię do wzięcia udziału w tej najważniejszej dla miłośników WordPressa imprezie.

Czym w ogóle jest ten WordCamp?

WordCamp to nazwa odbywających się na całym świecie konferencji dla miłośników WordPressa. Można nazwać je „oficjalnymi”, gdyż organizowane są pod patronatem WordPress Foundation, która jest odpowiedzialna za rozwój WordPressa. Nakłada to na organizatorów szereg obowiązków, dzięki czemu tego typu imprezy są zawsze organizowane na najwyższym poziomie.

Gdyński WordCamp jest już siódmą konferencją odbywającą się w Polsce. Z roku na rok impreza nabiera rozmachu, zarówno jeśli chodzi o samą organizację, jak i liczbę prelegentów, wśród których znajdziemy również osoby z zagranicy.

Czy będzie tam dla mnie coś ciekawego?

Program konferencji jest podzielony na cztery ścieżki tematyczne, dzięki czemu każdy użytkownik WordPressa znajdzie dla siebie coś interesującego:

  • DEVELOPER – ścieżka przeznaczona dla osób, które zajmują się lub chciałyby się zajmować tworzeniem wtyczek i motywów dla WordPressa
    oraz budową nieco bardziej zaawansowanych stron z wykorzystaniem tego CMSa,
  • DESIGN – tematy związane z ogólnie pojętym projektowaniem stron internetowych, oczywiście z WordPressem w tle,
  • USER – ścieżka skierowana do zwykłych użytkowników WordPressa, czyli osób prowadzących własną stronę WWW, bloga, sklep itp.,
  • OPEN / CASE STUDIES – tematy nie pasujące do trzech poprzednich ścieżek, w tym prezentacje projektów stworzonych z wykorzystaniem WordPressa.

W tej chwili znamy tematykę 13 z 32 prelekcji – kolejne tematy będą sukcesywnie ogłaszane przez organizatorów do połowy lipca. Listę prelegentów wraz z tematami ich prezentacji można znaleźć na stronie gdyńskiego WordCampa.

Kto może wziąć udział w WordCampie?

Każdy! Jeśli chociaż trochę interesujesz się WordPressem i chcesz pogłębić swoją wiedzę na jego temat, jeśli szukasz inspiracji do nowego projektu albo pomysłów na usprawnienie swojej strony, to koniecznie przyjedź we wrześniu do Gdyni. Społeczność skupiona wokół WordPressa jest bardzo przyjazna i chętna do pomocy, tak więc nie ma mowy o wykluczaniu początkujących czy traktowaniu kogokolwiek jak wrogą konkurencję. Na WordCampie możesz nie tylko wymienić się doświadczeniami, ale również poznać osoby, które na WordPressie „zęby zjadły” i wiedzą o nim prawie wszystko.

A jeśli nie pasuje Ci formalna atmosfera konferencji, to zawsze możesz porozmawiać w nieco luźniejszej atmosferze – czyli w trakcie wieczornego MiddleParty.

Ile to kosztuje?

Mimo że WordCamp jest przedsięwzięciem niekomercyjnym (organizatorzy na nim nie zarabiają), to koszty organizacji takiej imprezy nie są małe. Dlatego też wstęp na konferencję wymaga kupienia wejściówki, która w tym roku kosztuje 160 złotych i obejmuje wstęp na teren konferencji dla jednej osoby, lunch, przekąski i napoje w czasie trwania całej konferencji, wejście na MiddleParty z kuponami na orzeźwiające napoje, a także koszulkę i inne gadżety konferencyjne.

Bilety można kupić na stronie konferencji.

Czy warto?

Moim zdaniem tak. Różnorodna tematyka prelekcji powoduje, że praktycznie każda osoba zainteresowana WordPressem znajdzie coś dla siebie. Niezależnie od tego, czy traktujesz WordPressa jako hobby czy jako źródło dochodu, w trakcie WordCampa możesz nawiązać wiele ciekawych kontaktów.

Zobacz moją relację z warszawskiego WordCampa