Ja co niedzielę w serwisie ThemeForest pojawiło się nowe zestawienie najchętniej kupowanych w ubiegłym tygodniu szablonów dla WordPressa. Nie byłoby w tym nic interesującego gdyby nie fakt, że od dobrych kilku miesięcy pierwsze miejsce rankingu okupuje motyw Avada. W tym również nie byłoby nic ciekawego gdyby nie to, że jego przewaga nad szablonem zajmującym drugie miejsce jest po prostu miażdżąca. Moim zdaniem motyw ten jest najlepiej i najszybciej sprzedającym się szablonem w historii – i to nie tylko historii serwisu ThemeForest, ale i samego WordPressa.
Gdy spojrzymy na listę motywów uszeregowaną według ilości sprzedanych kopii, to Avada zajmuje na niej czwarte miejsce. Trzeba jednak zauważyć, że szablon ten miał swoją premierę w połowie sierpnia 2012 roku – czyli jest znacznie młodszy od motywów zajmujących trzy pierwsze miejsca. Na przekroczenie granicy 12 tysięcy sprzedanych kopii potrzebował on zaledwie 6 miesięcy – o ile mnie pamięć nie myli, żadnemu szablonowi w serwisie ThemeForest nie udało się zdobyć tylu klientów w tak krótkim czasie.
Co więcej, gdy zerkniemy na ostatni ranking tygodniowy (uwzględniający okres od 25 lutego do 3 marca), to zauważymy, że szablon ten sprzedał się w ciągu siedmiu ostatnich dni w ilości 819 kopii, a kolejny w zestawieniu motyw znalazł „tylko” 299 nabywców. To prawdziwa przepaść, a stan ten z nie do końca zrozumiałych dla mnie powodów utrzymuje się już od dobrych kilku miesięcy. Na marginesie warto dodać, że taka sprzedaż przyniosła autorowi co najmniej 22930 dolarów. W tydzień!
Gdy pierwsze miejsce rankingu sprzedaży okupowały takie motywy, jak U-Design czy Karma, ich tygodniowa sprzedaż nie przekraczała 400 sztuk. To ogólnie rzecz biorąc bardzo dużo, ale w porównaniu do aktualnego lidera śmiesznie mało.
Avada jest ładnym, estetycznym szablonem, ale nie powala na kolana – nie ma w nim nic na tyle oryginalnego, aby móc powiedzieć „tego jeszcze nie widziałem”. Najwyraźniej trafił on po prostu w gusta klientów kupujących motywy w serwisie ThemeForest – a to jak widać wystarczy. Nie bez znaczenia jest też na pewno fakt, że autor dołączył do motywu kilka płatnych wtyczek premium, takich jak Slider Revolution, Layer Slider czy WooSlider, oraz stworzył całkiem dobre i obszerne materiały promocyjne.
Jeśli tak duża popularność tego motywu się utrzyma, to z całą pewnością zostanie on najlepiej i najszybciej sprzedającym się szablonem dla WordPressa w historii.