Ekipa WooThemes, odpowiedzialna za rozwój wtyczki WooCommerce, chwali się światu, że ich produkt pobrano już ponad dwa miliony razy i korzysta z niego ponad 154 tysiące sklepów (co – podobno – stanowi 9% wszystkich witryn e-commerce). To świetny wynik, na dodatek osiągnięty w stosunkowo krótkim czasie – konkurencyjne rozwiązania nawet się do niego nie zbliżają.
WooCommerce to dobry, intensywnie rozwijany produkt, z dedykowanym wsparciem i imponującą liczbą dostępnych motywów i rozszerzeń (tych drugich w oficjalnym sklepie jest ponad 220). Nic więc dziwnego, że jest on coraz chętniej wybierany do budowy sklepów internetowych (zarówno małych, jak i „nieco” większych).
Informacje o liczbie witryn, na których działa WooCommerce, pochodzą z serwisu BuiltWith, który zbiera dane o narzędziach i technologiach wykorzystywanych na stronach internetowych. Danych tych nie należy jednak traktować jako jedynie słuszną prawdę, ale bardziej jako informację o trendzie.
Przy okazji warto zerknąć na przekrój branż, w których wykorzystywany jest WooCommerce. Nie jest niczym dziwnym, że dominuje tu sprzedaż usług i produktów cyfrowych. Zaskoczeniem może być natomiast fakt, iż branża ta idzie łeb w łeb ze sklepami oferującymi odzież i rzeczy związane z ogólnie pojętą modą. Moim zdaniem jest to efekt dużej ilości motywów i dodatków przeznaczonych właśnie dla tego sektora.
Ekipie WooThemes wypada życzyć kolejnych milionów pobrań i setek tysięcy nowych sklepów. Mam tylko nadzieję, że konkurencja okaże się na tyle wytrwała i zdeterminowana, żeby cały czas deptać autorom WooCommerce po piętach…