Na WPzen często piszę o tym, jak ważny jest czas ładowania strony. Ekipa WP Engine przygotowała krótką, ale treściwą infografikę The Power of One Second, z której możemy dowiedzieć się o wpływie szybkości strony na konwersję, czyli stosunek ilości wejść na stronę do ilości podjętych działań (na przykład sprzedaży). Niektóre z przestawionych liczb robią wrażenie i na pewno zmotywują was do pracy nad poprawą szybkości serwisów.
Pierwsza część infografiki pokazuje, co może wydarzyć się w ciągu jednej sekundy – czyli jakie skutki wywołuje spowolnienie czasu ładowania strony o zaledwie jedną sekundę. Ta wydawałoby się krótka (wręcz nieistotna) różnica zmniejsza zadowolenie użytkowników o 16%, liczbę odsłon o 11% oraz (co najważniejsze) współczynnik konwersji o 7%. Co gorsze, wolna strona skutecznie zniechęca użytkowników do ponownych odwiedzin. Oczywiście przyśpieszenie działania strony powoduje efekt przeciwny.
Dalej znajduje się kilka krótkich porad na temat poprawiania czasu ładowania stron. Wymieniono rozsądny wybór motywu, kompresję obrazków i zmniejszenie liczby żądań do serwera – czyli nic, o czym wcześniej byśmy nie czytali. Oczywiście na WPzen znajdziecie kilka porad na temat przyśpieszania stron zbudowanych na WordPressie.
Ostatnia część infografiki jest moim zdaniem najciekawsza. Pokazuje trzy wzięte z życia przykłady na to, jak skrócenie czasu ładowania strony wpływa na współczynnik konwersji. Amazon odnotował wzrost przychodu o 1% na każde 0,1 sekundy skrócenia czasu ładowania strony. Walmart zauważył, że każda sekunda powoduje wzrost współczynnika konwersji o 2%. A Mozilla skracając czas ładowania strony o 2,2 sekundy zwiększyła roczną liczbę pobrań przeglądarki Firefox o 60 milionów.
Infografikę możecie obejrzeć poniżej lub na blogu WP Engine.