Olbrzymi zestaw statystyk dotyczących WordPressa

Statystyki

Uwielbiam liczby, szczególnie te duże. Dlatego też z radością przyjmuję każde nowe dane dotyczące WordPressa. Ekipa CodeinWP przygotowała chyba największe jak do tej pory zestawienie różnych informacji na temat wykorzystania naszego ulubionego CMSa i rzeczy z nim bezpośrednio związanych.

Popularność WordPressa

Około 4,5% wszystkich stron w Internecie działa na WordPressie, co daje olbrzymią liczbę prawie 15,9 miliona stron. Z tego CMSa korzysta 26% z najpopularniejszych 10 tysięcy serwisów, 22% z najpopularniejszych 100 tysięcy i prawie 30% z najpopularniejszego miliona stron internetowych.

Według różnych szacunków, WordPress ma 50 – 60% globalnego rynku CMSów, co czyni go najpopularniejszym z dostępnych tego typu narzędzi. Nie są tu jednak liczone dedykowane CMSy, pisane najczęściej na zamówienie dużych serwisów.

W każdej sekundzie na świecie na stronach obsługiwanych przez WordPressa publikowanych jest 17 wpisów. Fraza „WordPress” wyszukiwana jest w Google 37 milionów razy w ciągu miesiąca. Z WordPressa korzytają takie duże serwisy, jak New York Observer, New York Post, TED, Thought Catalog, Williams, USA Today, CNN, Fortune.com, TIME.com, National Post, Spotify, TechCrunch, CBS Local czy NBC.

Co ciekawe, w 2014 roku liczba pobrań innych niż angielska wersji językowych WordPressa po raz pierwszy przewyższyła liczbę pobrań wersji anglojęzycznej. Oznacza to, że globalna popularność tego CMSa cały czas rośnie.

W Stanach Zjednoczonych połowa osób korzystających z jakiegoś CMSa wybiera WordPressa. Konkurencja jest daleko w tyle: Drupala wybiera 17%, a Joomlę niespełna 6,5%. 22% nowych domen w USA jest obsługiwanych przez WordPressa.

Ciekawostka: kod WordPressa może również służyć do sterowania rakietami – oto dowód.

Popularność WordPress.com

Na platformie WordPress.com jest zarejestrowanych około 76,5 miliona blogów (nie wiadomo ile z nich jest aktywnych), a codziennie rejestrowanych jest ponad 50 tysięcy nowych. Co miesiąc użytkownicy publikują ponad 54 miliony wpisów i prawie 50 milionów komentarzy oraz przesyłają 24,7 miliona plików. Działające w ramach platformy blogi co miesiąc odwiedzane są ponad 409 milionów razy przez ponad 126 milionów unikalnych użytkowników, którzy generują 19,6 miliarda odsłon. Taka masa odwiedzających powoduje, że infrastruktura Automattic wysyła w ciągu godziny aż 24,5 terabajta danych.

2014 rok był dla platformy WordPress.com rekordowy – zarejestrowano 18 milionów nowych blogów, opublikowano 555 milionów wpisów i 670 milionów komentarzy.

Warto dodać, że aż 71% blogów jest pisanych w języku angielskim.

Motywy

W 2014 roku motywy znajdujące się w oficjalnym repozytorium zostały pobrane w sumie prawie 123,5 miliona razy. Co ciekawe, tylko 3 spośród 10 najpopularniejszych darmowych motywów nie są autorstwa Automattic – są to SwiftZerif Lite i ColorWay.

Nie można zapominać również o rynku płatnych motywów premium, na którym zdecydowanym liderem jest serwis ThemeForest. Duża różnorodność dostępnych tam motywów jest zapewniania przez liczne grono autorów, którzy są nęceni sporymi zarobkami – 50% motywów przynosi co najmniej 1000 dolarów miesięcznie, a 5% zarabia powyżej 10 tysięcy dolarów.

Średnia cena motywu premium dla WordPressa wynosi około 40 dolarów.

Wtyczki

oficjalnym repozytorium znajduje się ponad 40 tysięcy wtyczek, które zostały pobrane w sumie ponad miliard razy. Naprawdę popularnych wtyczek nie ma tam jednak zbyt wiele: tylko 11 z nich przekroczyło granicę 7 milionów pobrań, a jedynie 19 może się poszczycić więcej niż milionem aktywnych instalacji (więcej na temat różnicy pomiędzy tymi dwoma wartościami można przeczytać tutaj).

Powyższe dane zostały przeze mnie subiektywnie wybrane – całość można znaleźć na blogu CodeinWP.

Przy okazji warto wspomnieć o kolejnym osiągnięciu WooCommerce – wtyczkę pobrano już ponad 10 milionów razy (nie oznacza to, że została ona zainstalowana na tylu stronach), a na całym świecie korzysta z niej aż 30% sklepów online.

Bezpośredni link

  • wtyczkę pobrano już ponad 10 milionów razy (nie oznacza to, że została ona zainstalowana na tylu stronach)

    No właśnie. Skoro na wordpress.org wprowadzono statystyki odnośnie aktywnych instalacji (i nie jest to mierzone jak w Drupalu, czyli, gdy mamy aktywny moduł aktualizacji) to chyba obecnie stracił nieco sens chwalenia się ile razy pobrano? Woo chwali się 10 milionami ale użytkuje milion+, wpTouch chwali się 7 milionami ale użytkuje 400k+.

    Woo nie okłamuje jak wptouch i podkreśla, że z tymi 10 bańkami chodzi o pobrania a nie użytkujący ale trochę jak chwalenie się licznikiem rejestracji na stronie, podczas, gdy aktywnych użytkowników mniej niż połowa lub jeszcze słabiej.

    • W przypadku wpTouch różnica pomiędzy liczbą pobrań a liczbą instalacji jest szczególnie wyraźna – trochę ta zmiana im marketing zburzyła, bo oni na każdym kroku chwalili się liczbą pobrań, pisząc o niej jako o liczbie użytkowników. ;)

  • A tam ten obrazek jest z tabeli Bradisa?:)