Temat tworzenia witryn e-commerce z wykorzystaniem WordPressa wciąż budzi kontrowersje. Jedną z niewiadomych jest ilość towarów, z jaką poradzi sobie taki sklep. Ekipa MarketPress przeprowadziła niedawno ankietę na temat wykorzystania wtyczki WooCommerce, której wyniki (mimo niewielkiej liczby respondentów) są nieco zaskakujące, a jednocześnie napawające optymizmem.
W badaniu wzięło udział 37 osób – to niewiele, ale z drugiej strony ankieta dotyczyła wciąż dość niszowego zagadnienia. Respondenci musieli odpowiedzieć na tylko jedno pytanie: ile produktów oferujesz w swoim sklepie opartym na WooCommerce? Autor badania przyznaje, że spodziewał się, że znaczna większość sklepów sprzedaje do 100 produktów. Tymczasem wyniki były zupełnie inne.
57% respondentów ma w swojej ofercie ponad 100 różnych produktów, 40% ma ich ponad 250, a 11% (czyli 4 sklepy) oferuje ich ponad 1000. Oznacza to, że WooCommerce nie jest już wykorzystywany jedynie do małych, oferujących kilka produktów witryn, ale również do całkiem sporych sklepów. Nie mamy jednak żadnych informacji na temat liczby obsługiwanych zamówień, a to również ma duże (jeśli nie największe) znaczenie.
Przy okazji autor badania pochwalił się swoim znaleziskiem: sklepem Soul Brother, który działa na WooCommerce i posiada w swojej ofercie ponad 25 tysięcy produktów.